Cumartesi, Kasım 24, 2007

BAŞARININ TEHLİKESİ

Başarı şahane bir şey. Bayılıyorum başarılı olmaya. Ben de, ben deeee, ben de.....ben de.......
Sezdiğim bir tehlikesi var başarının. Tehlike, tanımından geliyor. Okumaya şimdi ara verin ve bir yere yazın....sahiden yazın, düşünmeniz yeterli değil. YAZIIIIN. Başarı size göre ne demek ?


Tarif eğer,”sonuç almak” “hedeflediğin şeye ulaşmak” “ düşündüğün şeyi gerçekleştirmek” “bekleneni yerine getirmek” veya bu anma gelen herhangi bir tanımsa işte tehlike başladı.
Bu tür başarı tanımları, öğrenmemi angelliyor. Başarı erişilmesi gereken bir çıta gibi durduğu için sonuca bakarak BAŞARDIM – BAŞARAMADIM sığlığında yaşıyorum. O zaman şu soruyu ıskalama tehlikesi doğuyor. NE ÖĞRENDİM ? Ya başarı diye bir şey yoksa ? Ya bunu kendi kendime uyduruyorsam ? Ya sadece öğrenme varsa ? Ya öbür tarafta bana sadece hayattan ne öğrendin diye soracaklarsa ?
Diyelim ki uzaylı bir koloninin görevlisi olarak Dünya’ ya gönderilmiş bir ajanım. Görevim insan olarak yaşamanın nasıl bir şey olduğunu anlamak ve dönünce de bunu anlatmak. Veeee şimdi beni geri çağırdılar. İşte beklenen soru geldi ; “anlat bakalım, insan olarak yaşamaktan ne öğrendin ?”
Ben liseyi başarıyla bitirip, hedeflediğim üniversiteye girdim....İyi para kazandığım ve sürekli yükseldiğim bir işe girmeyi başardım.....çooook para kazandım.....istediğim tatili yap.....

SAÇMALAMA ! BEN “NE ÖĞRENDİN” DİYE SORUYORUM......NE ÖĞRENDİN ?

Şimdi demin başarı tanımını yazdığın kağıda dön ve bu sorunun cevabını yaz. Bu kadar yıldır yaşıyorsun. Yaşamakla ilgili ne öğrendin ?
Güzel şimdi sana bir hak daha. Seni yeniden Dünya'ya gönderiyoruz. Bu öğrendiklerinle yaşamaya devam et ve bak bakalım başka neler öğreneceksin ?

3 yorum:

Emrah Akay dedi ki...

Konuyla doğrudan ilgili nefis bir video var. Apple, Next, Pixar Animation Studios gibi dev şirketlerin kurucusu, Macintosh, ipod ve iphone'nun yaratıcısı Steve Jobs, bir üniversitede konuşuyor. Tıklayıp izleyin:
Aç kal, budala kal

Ali Karakuş dedi ki...

Serdar'cım yazın her zaman olduğu gibi basit, yalın ve gerçek. Yukarıdaki yorumu yapan arkadaşa da teşekkürler videoyu izledim ve harikaydı. Ben de başarı tanımının ne olduğunu çok önemseyen biri olarak "En Büyük Eserin Sensin" kitabımda yer verdiğim kendi başarı tanımlarımı ekliyorum aşağıya.. Sevgiler.


Başarıyı kendiniz için tanımlamadığınız sürece başkalarının, kültürün, geçmişin, işinizin, reklamların ya da benzer etkilerin tanımını kabul eder, bu etkilerin sizi baştan çıkarmasına izin verirsiniz. Kendiniz için başarıyı ise ancak siz tanımlayabilirsiniz ve bu tanımı doğru yapabilmek için sizin için hayatta en değerli olan şeyleri bilmeniz gerekir. Ben başarı ile ilgili kendi tanımlarımı aşağıya yazıyorum belki ilham verir diye? Sizin için başarı ne demek siz de benimle paylaşır mısınız?


Başarı kendini tanımak, anlamak ve bilmektir.

Başarı, büyük bir adam olmak ve büyük bir adamın hak ettiklerini, hakkını vererek yaşamaktır. Hayatınızın sonunda iyi ki yaşadım demek ve çevrenizdeki dost düşman herkesin sizin arkanızdan iyi ki yaşadı demesini sağlamaktır.

Başarı, en önce kendi hayatını yaşamak ve bunu başkalarının hayatlarını da güzelleştirerek yapmaktır.

Başarı, keşfederek, öğrenerek, ders alarak, değişerek, yenilenerek, olgunlaşarak ve tüm bunları başkalarının da kendi hayatlarına katmalarını kolaylaştırarak yaşamaktır.

Başarı, gerçeğin peşinde ve zaman zaman gerçeğe sırtını dönme zayıflığına düştüğünde de bunu telafi edecek "cesaretle" yaşamaktır.

Başarı anlık değildir; herkesin aslında bilmese de içine sürüklendiği ve kaçamayacağı bir yolculuktur. Başarı, kaçınılmaz yazgımızdır. Çünkü zaman sınırsız, hayat sınırsızdır. Hepimizin sınırsız sayıda başarılı ya da başarısız kararlar verebileceğimiz, sınırsız sayıda "an"dan oluşan, sınırsız bir zamanımız var. Her başarı başarısızlığın üzerine inşa edilir. Başarılarımız aslında başarısızlıklarımız olduğu için var ve bu yüzden, "başarmak, kaçınılmaz yazgımızdır." Başarı, yazgımızı yazanla birlikte hareket etmektir.

Başarmak elinden gelenin en iyisini ortaya koymaktır; kazanmak ya da kazanamamak değil.

Başarı her anı, farkında olarak yaşamaktır.

Adsız dedi ki...

"Anlamanın dışında, her şey anlamsızdır" sevgili dostum.Bütün yaşam "anlama" sürecinde geçer.Ya bu süreci aşarsın ve yenisi önüne gelir ya da hep aynı" anlam" sürecinde kalırsın.Bir şeyi değiştirmek için, o ana kadar yapılmayan yeni bir şey yapmalısın.O zaman değişmeyen değişir.Başarmak anlamaya yetmez.Ama anlamak başarmaktır.